Étrend

A gyermekek új ételekkel ismerkednek meg, ha nem otthon étkeznek. Az ételek közös elkészítése során a gyermekek pozitív üzenetet kaphatnak, mint például “a tej erőssé teszi a csontjaidat” és a “kenyér energiát ad az egész napos játékhoz”.

Egészséges étrendünkben megtalálhatóak zöldségek, gyümölcsök, tejtermékek, sonka, gabonafélék, és teljes kiőrlésű, organikus kenyér.

A Planet Kids-ben tápanyagban gazdag, kiegyensúlyozott étrendet biztosítunk. Rendszeresen kapnak gyümölcsöt, zöldséget és több gabonafélét. Külön étrendet biztosítunk a cukorbeteg, glutén-, és laktóz-érzékeny gyermekeknek.

Ötletek egészséges nassolnivalókhoz:
A kisebb étkezések is fontos részei a gyermekek étrendjének a tápanyagok és az energia bevitel miatt. Az, hogy mit esznek a gyerkőcök sokkal fontosabb, mint az, hogy mikor. Azok a gyermekek, akik nyalókát és csipszet kapnak uzsonnára nem juttatnak elég tápanyagot a szervezetükbe. Egészséges nassolnivalók lehetnek:

  • Friss vagy szárított gyümölcsök
  • Joghurtok vagy sajtok
  • Gyümölcsturmixok
  • Organikus kenyér, puffasztott rizs
  • Zöldségszeletek mártogatóssal

A jutalomfalatokat csak különleges alkalmakra tartogassák!
Ebben a korban a gyermekek már  függetlenül esznek és élvezik az evés szociális helyzetét. Ha vannak barátaik, akkor az több, "házon kívüli" étkezést eredményez. Ezek esetleges gyorséttermi étkezéseket is jelenthetnek. Talán olyan bulikra mennek, ahol sok a cukor és a zsírban gazdag étel. Ezek nem okoznak kárt egészen addig, amíg a nap többi részében egészséges ételeket fogyasztanak. Az étel fontos része a különleges eseményeknek és ezt élvezni kell.


A szigorú diétát nem ajánlunk!

A szigorú vagy zsírszegény diéták nem ajánlottak, mert a gyermek energia- és tápanyag igénye magas. Ha súlyproblémákkal küzdenek a helyes magatartás a következő:

  • beszéljenek az orvosukkal
  • fejlesszenek ki egészséges étkezési szokásokat az egész családnak
  • bátorítsák a mindennapos testmozgást
  • csökkentsék a televízió előtt töltött időt

Bátorítsák a mindennapos testmozgást!

A gyermekeket már kicsi korukban el kell kezdeni a mozgás irányába terelni. A testmozgás segít a gyermekeknek kialakítani az egészséges étvágyat és még jól is érzik magukat tőle. Ennek a korosztálynak naponta többszöri alkalommal összesen három óra testmozgás ajánlott és csak egy óra tévé vagy DVD nézés. A gyermekek a bátorításból erőt meríthetnek.

Javaslatok:

  • nézzenek kevesebb tévét
  • játsszanak a kertben vagy a parkban
  • sétáljanak
  • tanuljanak meg úszni
  • vegyenek részt az óvodai és iskolai rendezvényeken

Egészséges italok


Az aktív gyereknek sok folyadékra van szüksége. Naponta három pohár tej elég kalciumot szolgáltat a csontnövekedéshez, egyébként vizet javallt inni adni. Az édes italok, mint a dzsúzok, üdítőitalok feleslegesek egy gyermek táplálkozásában.

Zsírszegény tejet kombinálhatunk friss gyümölcsökkel egy turmixban, ami kiváló uzsonna lehet.

Általános javaslatok a növekedésben lévő gyermekek ételeihez:

  • sokféle ételt ajánljanak fel egy nap
  • az egész család étkezzen egészségesen
  • hadd döntse el a gyermek, hogy még éhes-e vagy tele van a pocakja
  • vonják be a gyereket az étel elkészítésébe
  • inkább vizet adjanak az üdítők helyett
  • élvezzék a közös étkezéseket és programokat

Emlékeztető:
A gyermekek el tudják dönteni, hogy mennyi ételre van szükségük a játékhoz és a növekedéshez, ha az étvágyuknak megfelelő adagot ehetnek.
Szigorú vagy zsírszegény diéták nem ajánlottak, mert a gyermek tápanyag és energia igénye magas.

facebook - Buda

facebook - Pécel